لوگو چشمه ناز

دنبال چه چیزی میگردید؟

اهمیت نوشیدن آب در تابستان

خرید انواع آب معدنی چشمه ناز با قیمت مناسب

فهرست مطالب

اهمیت نوشیدن آب در تابستان چیست؟

از آنجایی که تعریق کردن باعث می شود که بدن ما آب زیادی از دست دهد می توان به اهمیت نوشیدن آب در تابستان اشاره کرد. زیرا میزان تعریق بدن در فصل تابستان بسیار بیشتر است و اگر آب از دست رفته بدن را جبران نکنیم مشکلات زیادی در سلامتی ما رخ خواهد داد. بدیهی است که کم آبی عامل مختل کننده عملکرد و فعالیت های ضروری بدن می باشد. در این مطلب با اهمیت نوشیدن آب در تابستان آشنا خواهیم شد.

نقش آب در تابستان

اهمیت نوشیدن آب در تابستان این است که در معرض مشکلاتی از جمله سنگ کلیه، یبوست، فشار خون و … قرار نگیریم. همان طور که می دانید حدود 85% از بدن ما را آب تشکیل داده است و هنگامی که تعریق می کنیم و آب زیادی از دست می دهیم مشکلات عدیده ای در عملکرد و فعالیت طبیعی بدن رخ می دهد که گاهی جبران آن دشوار است. به همین علت توصیه می شود در فصل تابستان مقدار بیشتری آب بنوشید و اگر جزو افرادی هستید که در طول روز ورزش یا پیاده روی می کنید باید با اهمیت نوشیدن آب در تابستان آشنا باشید.

نوشیدن آب در تابستان

افزایش تولید بزاق در دهان

بزاق بهترین ماده کمک کننده به هضم غذا می باشد و هنگامی که بدن شما دچار بی آبی یا کم آبی شود، تولید بزاق در دهان شما کاهش پیدا کرده و در نهایت هضم غذا با مشکل مواجه می شود. بخش عمده ای از افرادی که دچار یبوست هستند از کم آبی بدن رنج می برند و معمولا این موضوع در تابستان تشدید می شود. پس نقش آب و تاثیر آن در سلامتی منحصر به فصل تابستان نیست و باید در تمام فصول سال بدن خود را سیراب کنید.

تنظیم دمای بدن

دمای بدن در تابستان افزایش پیدا می کند و این امر منجر به تعریق و از دست رفتن آب در بافت های مختلف بدن خواهد شد. نوشیدن آب کمک می کند تا دمای بدن شما معتدل شود و آب از دست رفته جبران شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به سراغ مصرف بی رویه آب نروید. زیرا ما موضوعی به نام مسمومیت ناشی از آب داریم. پس اگر قصد خرید آب معدنی به صورت عمده را دارید ابتدا باید مصرف متعادل آن را مدنظر قرار دهید.

محافظت از اندام ها

عملکرد صحیح اندام های بدن مستلزم مصرف متعادل آب می باشد. به طور مثال نخاع، مفاصل و بافت های مختلف بدن به آن نیاز دارند تا نرم شوند و کار خود را بهتر انجام دهند. تحقیقات نشان داده افرادی که به اندازه کافی آب می نوشند در طولانی مدت کمتر دچار بیماری هایی همچون آرتروز خواهند شد. زیرا مهم ترین دلیل بروز بیماری آرتروز، خشکی مفاصل است.

نوشیدن آب در تابستان مهم است؟

عملکرد صحیح دستگاه گوارش

قبلا اشاره کردیم که کم آبی باعث یبوست و اختلال در هضم و دفع غذا می شود. کسانی که آب نمی خورند و با اهمیت نوشیدن آب در تابستان آشنا نیستند عملکرد روده آن ها مختل می شود و معمولا دچار یبوست هستند. اگر این افراد به پزشک مراجعه کنند قطعا یکی از مهم ترین توصیه پزشک به آن ها، مصرف بیشتر آب است.

کاهش وزن

بسیار جالب است که بدانید اگر جزو افراد چاق هستید، مصرف آب در تابستان و سایر فصول به کاهش وزن شما کمک می کند. اگر در هنگام گرسنگی آب زیادی بنوشید قطعا قادر به کنترل اشتهای خود خواهید بود و حجم زیادی از معده شما با آب پر می شود. علاوه بر آن می توان به مزیت غذاهایی مانند سوپ و سبزیجات که سرشار از آب میان بافتی هستند نیز اشاره کرد.

اکسیژن رسانی به اندام های مختلف بدن

اگر در فصل تابستان فعالیت زیادی داردی قطعا اندام های شما به اکسیژن رسانی بیشتری نیاز پیدا می کنند تا بتوانند عملکرد خود را بهبود ببخشند. هنگامی که آب می نوشید ( ترجیحا آب معدنی و طبیعی) این ماده و املاح موجود در آن وارد خون شما می شود و گردش خون را بهبود خواهد داد. گردش خون عامل مهمی در اکسیژن رسانی بهتر به اندام های مختلف محسوب می شود.

افزایش انرژی

اهمیت نوشیدن آب در تابستان این است که انرژی مورد نیاز بدن را افزایش می دهد. اغلب افراد اذعان دارند که در فصل تابستان با مشکلاتی همچون کاهش انرژی روبرو می شوند. برای رفع این مشکل نیاز داریم که متابولیسم بدن را افزایش دهیم .منظور از متابولیسم همان سوخت و ساز است که مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد. مصرف آب می تواند باعث بالا بردن سوخت و ساز بدن شود.

اهمیت نوشیدن آب در تابستان

بهبود حالات روحی

افرادی که دچار کم آبی بدن هستند با چالش هایی همچون اضطراب، خستگی، افسردگی و … مواجه می شوند و گاهی اوقات برای رفع این چالش ها به سراغ پزشکان یا مصرف داروهای متعدد می روند. در حالی که با افزایش مصرف آب می توانند تا حد زیادی حالات روحی خود را بهبود ببخشند.

میزان مصرف آب در تابستان چقدر است؟

قطعا بعد از آشنایی با اهمیت نوشیدن آب در تابستان ، تصمیم می گیرید که میزان مصرف این مایه حیات را افزایش دهید. اما ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که در فصل تابستان چقدر آب بنوشیم؟ در پاسخ باید بگوییم که با افزایش دمای بدن و تعریق، باید میزان مصرف را افزایش دهیم. قانون ثابتی برای این موضوع وجود ندارد اما به طور کلی بهتر است که خانم ها 5 الی 11 لیوان و آقایان 5 الی 15 لیوان آب در طول بنوشند تا عملکرد طبیعی بدن آن ها حفظ شود. با افزایش فعالیت، ورزش، پیاده روی و … نیاز بدن بالاتر می رود.

4.2/5 - (6 امتیاز)

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.